Hallo spelende leden van Seolto. Wat vliegt de tijd weer snel voorbij. Zo sta je net zongebruind na de zomervakantie weer lekker een balletje te gooien op de eerste trainingen van het nieuwe seizoen en zo zijn we met zijn allen halverwege het zaalseizoen.
We zijn dan bezig met de sport waar we allemaal met veel passie ons elke week voor inzetten. De meesten van ons doen dit als speler, de één fluit op zaterdagen en weer een ander staat fanatiek langs de lijnen zijn of haar ploeg naar de overwinning te coachen. En dan zijn er nog een heleboel mensen die van alles achter de schermen doen waardoor we onze sport kunnen beoefenen en kunnen genieten van het verenigingsleven bij Seolto.

Voor een coach is het super belangrijk dat hij of zij weet waar aan toe te zijn. Heb ik op zaterdag mijn volledige selectie, wie mag ik allemaal verwachten deze week op de training? Het komt helaas wel eens voor dat niet iedereen even tijdig is in het afmelden en het komt zelfs bij ploegen voor dat er helemaal geen afmelding bekend is bij een trainer. Dat is geen leuke verrassing op de trainingsavond. En dit kan, wanneer dat herhaaldelijk voorkomt, de motivatie en het plezier temperen van een trainer.

Daarom nu de oproep; wees alsjeblieft tijdig met het afmelden en communiceer duidelijk. Laat persoonlijk weten aan je trainer waarom je er niet kan zijn. Stuur een app en bij voorkeur, doe dit ruim van te voren. Zeker als het iets is dat je al weken weet, wacht er niet mee tot de avond voor of de dag van het trainen zelf. Ook voor je team heel fijn, het laat zien dat je mekaar belangrijk vind om elkaar op de hoogte te houden.

Op naar een knallende start van het jaar 2024.

Met hartelijke groet,
Sebastian