Zoals jullie weten zijn we in overleg met de gemeente over de herindeling van ons sportpark. Waar ik in een vorige nieuwsbrief liet weten dat er donkere wolken boven ons hingen, kan ik jullie vertellen dat ik inmiddels brede opklaringen zie! Waar we in eerste aanleg door de gemeente slechts twee nieuwe velden zouden krijgen, ziet het er nu naar uit dat we drie velden gaan behouden! Goed nieuws natuurlijk voor onze vereniging! Dit hebben we niet helemaal zonder slag of stoot voor elkaar gekregen, in een aantal goede gesprekken met de wethouder en beleidsmedewerkers hebben we hen op andere gedachten kunnen brengen. Inmiddels hebben we al meerdere keren aan tafel gezeten met LTC De Schelde, SV Walcheren, de gemeente en Newae. Deze laatste naam is het adviesbureau dat voor de gemeente het project leidt. In de voorlopige planning staat dat er deze zomer reeds een voetbalveld wordt vervangen door kunstgras. In 2025 zou er dan een start worden gemaakt met het tennispark en in de zomer van 2025 zou ons korfbalveld moeten worden vervangen. We blijven in gesprek, maar zoals de plannen er nu liggen, dan is de toekomst voor Seolto voor wat betreft accommodatie gewaarborgd!

Op de foto de contouren van Bonedijke 2.0. Voor Seolto zullen we nu de details moeten gaan uitwerken, wat willen we precies! Hiervoor hebben we aan tafel gezeten met spelers en trainers om gebruik te maken van hun kennis en ervaringen die ze hebben bij andere verenigingen. Dit alles zal in een programma van eisen terug gaan komen. Naast het veld dat vervangen zal worden, zullen we ook overgaan naar duurzame ledverlichting en zal de toegang van het sportpark worden aangepast. Het zal verkeersveiliger moeten worden met meer ruimte voor fietsers en voetgangers en een efficiƫntere indeling van de parkeermogelijkheden.