Berichten

Welkom 2023

Het mag niet meer (?) en andere zeggen dat kan nog wel hoor…….

Het is mij niet geheel duidelijk wat de regels hiervoor zijn, maar in deze eerste nieuwsbrief van het jaar, wil ik iedereen het allerbeste wensen; een gezond en sportief 2023!

Wat gaat het jaar Seolto allemaal brengen; nieuwe statuten, nieuwe velden ?, we zullen aan de slag moeten met ons vrijwilligersbeleid, we willen de kantine een boost geven, ook op het gebied van social media staan leuke veranderingen ons te wachten en daarnaast hopen we natuurlijk op sportieve successen!

De statuten van onze vereniging voldoen niet meer aan de huidige eisen en regelgeving, hierdoor zijn we verplicht om nieuwe op te stellen. Niet dat we inhoudelijk veel aan de basisregels van de vereniging gaan veranderen, maar we gaan ze laten voldoen aan de huidige wet- en regelgeving. Dit zal een papieren exercitie worden die uiteindelijk door een notaris officieel wordt vastgelegd. Niet leuk om mee bezig te zijn, maar wel noodzakelijk.

Wat veel leuker is, is het gesprek met de gemeente over het sportpark. Al vaker is er gesproken met de gemeente over nieuwe velden voor Seolto, echter de gemeente hield steeds voet bij stuk dat deze er pas in 2026 zouden komen. Nu heb ik eind vorig jaar toch nog een keer het gesprek aangezwengeld en goed onderbouwd waarom wij van Seolto vinden dat we niet kunnen wachten tot 2026, dat bleek effect te hebben. Deze maand nog hebben we een gesprek met de wethouder van sport en de beleidsmedewerkers van de gemeente. We gaan aanhoren wat ze te bieden hebben en wij zullen zo onze eigen eisen hebben. De insteek is natuurlijk nieuwe velden die voldoen aan de huidige maten van de korfbalvelden!

Het huidige beleid “Halen en brengen” voor spelende leden is al weer lange tijd een goed gebruik bij Seolto. Toch is het niet meer voor iedereen duidelijk waar dit voor staat. Het beleid stelt dat alle spelende leden vanaf 16 jaar iets voor de vereniging moeten doen. We zien steeds meer vacatures ontstaan die moeilijk worden ingevuld of worden opgepakt door anderen.

Samen maak (t) je een vereniging is de slogan die eenieder van ons ervan moet doordringen dat we echt samen moeten doen! Je kan bij een vereniging niet alleen komen halen, er zal ook wat gebracht moeten worden, en dat kan vaak al met een hele kleine bijdrage. Ook de inzet van ouders is voor de vereniging van onschatbare waarde, er zijn zoveel diverse taken die door ouders worden opgepakt en daar zijn we heel erg blij mee!

Voor het clubhuis heeft de beheer commissie een plan opgesteld waarbij we beter gaan aansluiten bij de huidige digitale tijd. Er zijn mooie ideeën die het bestuur omarmt, we hopen in de loop van 2023 meer zicht te krijgen op de uitvoering van deze plannen.

De social mediacommissie zal dit jaar meer naar buiten treden! In 2022 hebben we onderzocht hoe deze commissie een meer centrale rol kan innemen voor heel de vereniging. In 2023 zullen we hiervan de resultaten mogen gaan verwachten! Een nieuwe verbeterde website ligt in het verschiet en ook onze social mediakanalen zullen een boost krijgen. Jullie zullen zeker op de hoogte worden gehouden!

We zijn nog maar net begonnen aan de zaalcompetitie en het is dan ook nog moeilijk te voorspellen wie er begin april met de prijzen in de handen staan, maar voor ons vlaggenschip staat zaterdag gelijk een hele belangrijke wedstrijd op de planning, ze spelen dan tegen de koploper uit Kapelle, bij winst zou Seolto de koppositie overnemen, dus gelijk op scherp staan in 2023 is mijn advies!

Daarnaast is het vermelden waard dat Seolto B1, Seolto C1 en Seolto E1 nog ongeslagen zijn, we gaan ze volgen om te zien of ze dit gaan volhouden tot de laatste speeldag!

Ik wens iedereen veel plezier met veel mooie en sportieve wedstrijden tijdens de zaalcompetitie!

Marco van der Meule

Geen reactie's